انمي

أقوى 10 Jinchuuriki في ناروتو


اليوم لدينا أول قائمة أفضل 10 ومعانا ناروتو


آنمي ناروتو بدأ بفكرة ان ناروتو بيصبـح الـ”جينشيوريكي” الثعلب صاحب التسعة ذيول, ولاحقاً بنشوف جارا والجينشيوريكي تانيين اللي بيخلونا نتسائل في نقطه كـام جينشيوريكي موجودين فعلاً وازاي اقوية بالطريقه دي.

 

لذلك, بدون مقدمـات. خلونا نعرض القايمه بتاعتنا.

 

10 – روشي

قايمتنا هتبدأ بالجينشوريكي سون جوكو, روشي. ودا كان شينوبي من ايواكوري (قرية الصخر). ورث تكنيك إستخدام اللافا, بالأضافه انه الجينشوريكي صاحب الأربع ذيول, روتشي ساب بيته عشان يقدر يتحكم في الوحش بأتقان, وقبل وفاته. روتشي حارب كيسامي هوشيكاجي وانهزم.

9- نيي يوجيتو

التالي على قايمـتنا هي يوجيتو. يوجيتو اتخلقت عشان تكون الجينشوريكي ماتاتابي صاحب الذيلين . كونها الجينشوريكي صاحبة الذيلين, كانت عندها القدره على التلاعب باللهب الأزرق, تم أسرها من قِبَـل كاكوز وهيدان, والثعلب ذو الذيلين تم اخراجه منها.

8- ياجورا

في المركز التامن معانا الـميزوكاجي الرابع “ياجورا”. أصيح الجينشوريكي صاحب الـ3 ذيول بعد حادثة رين نوهارا, قدر انه يتقن التحكم في الوحش بالكامل! واصبح الميزوكاجي في سن صغير. يعدها وقع بقى تحت سيطرة اوبيتو اوتشيها. ازاي ياجورا مات منعرفش, بس هو مات في وقت ما بين السنتين في خريطة وقت الأنمي.

 

7- جارا

في المركز السابع, هو الكازيكاجي الخامس للرمل, جارا. كان الجينشوريكي السابق لشوكاكو صاحب الذيل الواحد. كونه الجينشوريكي ذو الذيل الواحد دا اداله قدره فعاله على التحكم في الرمل, وعلى الرغم ان الوحش صاحب الذيل تم استخراجه منه, إلآ ان جارا كان قوي كفايه انه يتصدي لوحده لخمسه سوسانو من مادارا يوتشيها.

 

6- كيلر بيي

كيلر بي هو الشينوبي في قرية السحاب “كوموجاكوري”. هو الجينشوريكي صاحب الـ8 ذيول ويُدعي جيوكي. كان قادر على التحكم بالكامل على الوحش بتاعه نظراً لإنه اتحط تحت تمرينات عنيفه من كومو, بعد كدا…  قدر انه يتحكم في الوحش بالكامل بعد ماقدر يكون رابطه معاه.

 

 

5- ميناتو ناميكازي

خامس واحد على قايمتنا هو بطلنا ذو السرعه الخارقه والشعر الأصفر, الهوكاجي الرابع لكونوها… ميناتو ناميزاكي! قبل وفاته, كان حبس نص الوحش صاحب التسع ذيول جواه واصبح الـجيونشيريكي بتاعه. ميناتو لما تم احياء روحه في حرب النينجا الرابعه, قدر ساعتها انه يتواصل بالوحش بتاعه ويقدر يتحكم بيه تماماً بالرغم ان مكنش فيه اي تواصل معاه قبل كدا!

 

 

 

  1. اوبيتو اوتشيها

في المركز الرابع, هو الجينشوريكي صاحب الـ10 ذيول, اوبيتو يوتشيها, قدر يبقى الجينشوريكي للعشر ذيول في الحرب الرابعه للنينجا. اوبيتو كان قوي كفايه انه قدر يفوز علي اتحاد الشينوبي كله لنفسه. اوبيتو قدر يكتسب قدرات اشبه بالقدرات الألهيه في الوقت دا, واصبح سريع التأثر بالسينجتسو تشاكرا.

 

 

3- ناروتو ازوماكي

التالت على القايمه بطلنا النينجا رقم واحد مُفرط الحركه المجنون ناروتو أزوماااكي, طفل النبوه. اللي اصبح جينشيريكي بعد ماتولد بمدة صغيره جداً! ناروتو برضو اصبح جينشيوريكي مزيف للوحش ذو العشر ذيول لإنه اكتسب تشاكرا كامله من الـوحوش الـ9 كلهم. وعشان التشاكرا دي. قدر انه يحارب مادارا يوتشيها.

 

 

2- مادارا يوتشيها

في المركز الثاني يأتي مادارا يوتشيها! اصبح الحاكم على الوحش ذو العشر ذيول بعد ان تم احياءه. قوته كانت عاليه جداً لدرجة انها تجاوزت الوحش الخاص باوبيتو وكان قوي كفايه برضو انه يقدر يواجه ساسكي وناروتو مع بعض ، قدرة مادارا على البعث فاقت التخيلات, كان يقدر انه ينجو حته بعد ماياخد اكتر الضربات المُميته.

 

1- هاجورومو

يتصدر قائمتنا هاجورومو اوتسوتسوكي. بعد ماهاجورمو واخوه هامورا قدروا يهزموا امهم, ويحبسوها بعيه. قدر يبقى الجينشيروكي صاحب الـعشر ذيول. في وقت لاحق سافر ولف العالم في هدف البحث عن مكان عشان الوحش بتاعه يتعايش فيه. وفي اثناء الرحله دي هاجورومو كان بيوزع تشاكرا على كل الناس وبيعلمهم طرق النينجوتسو.


هذا كل شيء في هذه القائمة
شاركني أفكارك في قسم التعليقات


About the author

AccelMody

Not your typical credit and not your so typical anime watcher
i go by never judge by it's genre who knows might be fun and one more thing
All Hail Lelouch